Pontszámítás

A vizsgázók teljesítményének értékelése

 

4 évfolyamos informatika emelt szintű képzés
(tagozatkód: 01)

1. A magyar nyelv és irodalom (ha az irodalmat és a nyelvtant külön osztályozták, akkor a két jegy átlaga), a matematika, a történelem, a tanult idegen nyelv és az informatika 7. év végi és 8. félévi osztályzata: 50 pont

2. Központi magyar nyelv írásbeli felvételi: 50 pont

3. Központi matematika írásbeli felvételi: 50 pont

4. Informatika gyakorlati vizsga: 50 pont

Összesen: 200 pont

 

4 évfolyamos természettudományos emelt szintű képzés
(tagozatkód: 02)

1. A magyar nyelv és irodalom (ha az irodalmat és a nyelvtant külön osztályozták, akkor a két jegy átlaga), a matematika, a történelem, a tanult idegen nyelv és a földrajz 7. év végi és 8. félévi osztályzata: 50 pont

2. Központi magyar nyelv írásbeli felvételi: 50 pont

3. Központi matematika írásbeli felvételi: 50 pont

4. Földrajz írásbeli vizsga: 50 pont

Összesen: 200 pont

 

Pontok számítása

Hozott pontok (7. év végi jegyek)

Magyar nyelv és irodalom (átlagolva):

 5 pont

Matematika:

5 pont

Történelem:

5 pont

Idegen nyelv (angol):

5 pont

"A" jelű osztályban informatika, "B" jelű osztályban földrajz:

5 pont

Összesen (7. év vége):

25 pont

Hozott pontok (8. félévi jegyek)

Magyar nyelv és irodalom (átlagolva):

5 pont

Matematika:

5 pont

Történelem:

5 pont

Idegen nyelv (angol):

5 pont

"A" jelű osztályban informatika, "B" jelű osztályban földrajz:

5 pont

Összesen (8. félév):

25 pont

Az általános iskolából hozható pontok:

50 pont

Központi felvételi vizsga

Magyar nyelv feladatlap:

50 pont

Matematika feladatlap:

50 pont

A központi felvételi vizsgán elérhető pontszám:

100 pont

Iskolánkban teljesített írásbeli vizsga

Földrajz feladatlap:

100 pont

Felezve: 50 pont

Az iskolánkban teljesített vizsgán elérhető pontszám:

50 pont

A felvételi eljárás során szerezhető pontok összege:

200 pont

 

Példa

Minta Gergő a következő eredményekkel jelentkezik a Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium természettudományos emelt szintű képzésére.

 

Eredmények

Hozott pontok (7. év végi jegyek)

Magyar nyelv és irodalom (átlagolva):

Magyar nyelv: 4

Irodalom: 5

Átlagolva: 4,5 pont

Matematika:

4 pont

Történelem:

5 pont

Idegen nyelv (angol):

4 pont

Földrajz:

5 pont

Összesen (7. év vége):

22,5 pont

Hozott pontok (8. félévi jegyek)

Magyar nyelv és irodalom (átlagolva):

Magyar nyelv: 5

Irodalom: 5

Átlagolva: 5 pont

Matematika:

4 pont

Történelem:

5 pont

Idegen nyelv (angol):

5 pont

Földrajz:

5 pont

Összesen (8. félév):

24 pont

Az általános iskolából hozott pontok:

46,5 pont

Központi felvételi vizsga

Magyar nyelv feladatlap:

40 pont

Matematika feladatlap:

36 pont

A központi felvételi vizsgán elért pontszám:

76 pont

Iskolánkban teljesített írásbeli vizsga

Földrajz feladatlap:

82 pont

Felezve: 41 pont

Az iskolánkban teljesített vizsgán elért pontszám:

41 pont

A felvételi eljárás során szerzett pontok összege:

163,5 pont

 

Összegezve:

Általános iskolából hozott pontok: 46,5 pont

Központi felvételi vizsga: 76 pont

Iskolánkban teljesített vizsga: 41 pont

Minta Gergő 163,5 pontot szerzett a felvételi eljárás során. Ha ezzel a pontszámmal jelentkezne az emelt szintű természettudományos képzésünkre, jó eséllyel felvételt nyerne iskolánkba.

 

A rangsorolás elvei egyenlő pontszám esetén

20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet
40. § (3) A rangsorolás során az azonos összesített eredményt elérő tanulók közül előnyben kell részesíteni a halmozottan hátrányos helyzetű tanulót, ezt követően azt a jelentkezőt, akinek a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye az iskola székhelyének, telephelyének településén található, vagy akinek különleges helyzete ezt indokolja. A különleges helyzetet az iskola pedagógiai programjában kell szabályozni.

Pontazonosság esetén a rangsorolásnál előnyben részesül a halmozottan hátrányos helyzetű tanuló, ezt követően a miskolci lakhelyű felvételiző, vagy akinek különleges helyzete ezt indokolja. Ez utóbbi szempont alapján előnyben részesül az a tanuló, akinek a testvére iskolánk tanulója, illetve testvére vagy szülője iskolánk tanulója volt. Amennyiben még ezek után is pontazonosság áll fenn, a tanuló sajátos helyzetét vizsgáljuk meg pedagógiai szempontok alapján.